background-image

Newsletter December 2021

Kedves Kollégák!

 

Először is szeretnék minden jót kívánni nektek és szeretteiteknek a közelgő ünnepekre, és természetesen a lehető legjobbakat a 2022-es évre. A legfőbb kívánságom az, amit mindannyian a legtöbben hallunk mostanság: az, hogy maradjatok egészségesek! Mivel látjuk az egyes országokban növekvő esetszámokat, arra buzdítunk titeket, hogy ragaszkodjatok a Covid-szabályokhoz, viseljetek maszkot, tartsatok távolságot másokkal, és rendszeresen mossatok kezet. Emellett tartsátok a biztonsági teljesítményünket a legmagasabb szinten, ahogyan azt az elmúlt időszakban is tettétek; legyetek folyamatosan elkötelezettek abban, hogy munkátokat a biztonságra összpontosítva végezzétek: kövessétek aranyszabályainkat, viseljétek a megfelelő egyéni védőeszközöket, és szánjatok néhány másodpercet arra, hogy minden feladatot felmérjetek, mielőtt belefognátok.

 

Ebben a számban szeretném megosztani veletek a lengyelországi ipari lábnyomunkban nemrégiben végrehajtott változtatást is, ahol úgy döntöttünk, hogy bezárjuk lódzi üzemünket, hogy átszervezzük teljes ellátási láncunkat a hatékonyság és a nyereségesség rövid- és középtávú növelése érdekében, ami fenntartható pénzügyi eredményeket fog hozni üzletünk számára. A telephelyen április végén leáll a működésünk. Szeretném őszintén megköszönni minden lódzi dolgozónak, és köszönetemet kifejezni az elmúlt évek során tanúsított hűségükért és elkötelezettségükért.

 

Szokás szerint számos nagyszerű hírt szeretnénk megosztani veletek ebben a számban: a 2021-es pénzügyi év költségvetési eredményeit, a B'n'O-ban elért biztonsági teljesítményünket, az ISO újbóli magyarországi és lengyelországi tanúsítását, illetve még sok más témát.

 

Minden jót kívánok a közelgő karácsonyi ünnepekre!

Arnaud SAINCRY, Vice President – Region East

Öko-szeptember

Szeptember 14-én a SOK projekt keretében újabb akciót szerveztünk, Eco-September néven. Vállalkozásként szeretnénk ökológiai felelősségteljesen viselkedni, és ügyfeleinkkel és alkalmazottainkkal együtt szeretnénk vigyázni környezetünkre. Számos érdekes anyagot tettünk közzé belső honlapunkon: - információkat az öko viselkedés egyszerűen megvalósítható módjairól;

  • környezetvédelemmel kapcsolatos tényeket
  • információkat arról, hogy milyen egyszerű bekapcsolni az e-számlát és élvezni annak előnyeit,
  • egy nyereményjátékot, amelyet Małgorzata Daniec és Michal Pryshliak nyert meg.

Ugyanakkor úgy döntöttünk, hogy a PL-ben lévő ügyfeleinket is az e-számlák használatára ösztönözzük. Ezért meglepetés ajándékot készítettünk minden olyan ügyfélnek, aki úgy döntött, hogy elektronikus számlázási módra váltja a számlázási módot: egy toboz alakú függőt. Ugyanezen a napon minden helyi kollégát meghívtunk, hogy vegyen részt az adott telephely előtti faültetésen.

 

Íme egy rövid képes beszámoló 😉

background-image

DocuSign – visszajelzés az értékesítési csapattól

  • Baracskai Sándor A kezdeti aggodalmon tovább lépve könnyen jól alkalmazható. Az esetek 90%-ában 1 nap alatt végigfut az aláírás megfelelő tárgyalás előkészítés esetén. Zökkenőmentesség és a partner segítése érdekében laptopon partnernél töltöm ki, hogy ha kérdés van, azonnal orvosolni tudjam.
  • Schnitzer Andrea  Az elején kicsit döcögősen ment leginkább a partnereknél ennek elfogadtatása, de mára egészen gördülékenyen halad a dolog. Nagy előnye a környezetkímélés, a rengeteg papír megspórolása, és időben is gyorsabban megy mára a kitöltése. A mezők kitöltése egyértelmű, pontos segítségnyújtást kínál fel, jól jelzi, ha hiányzik valamelyik mező kitöltése. Összességében a szerződéseim 90%-a itt készül, abban az esetben használom a hagyományos formulát, ha a partner számára az a kizárólagos megoldás.
  • Bikárdi Gabriella Amennyiben a DocuSign ügyviteli folyamatában az összes érintett fél minimum 12-24 órán belül tud reagálni, akkor nagyon gyors, energia és környezetkímélő folyamatról beszélhetünk, amely cégünk arculatának megítélésében is pozitív irányba viszi a vevői elégedettséget. Én magam már olyan rutinnal tudom kezelni a rendszert, hogy a kis telefonomon is ki tudom tölteni az adatokat, de nyilván egy nagyobb képernyőfelületen sokkal könnyebb és gyorsabb az adatfelvitel.

Ügyfélzóna - státuszjelentés

A mai ügyfelek igényei gyorsan változnak - a termékek és szolgáltatások kiválasztásakor egyre gyakrabban nem csak az ár vagy a minőség, hanem az ügyfélélmény is vezérli őket. A hagyományos kapcsolattartási módszerek már nem elegendőek, ezért a következő naptári év elején az egyik prioritás az AmeriGas Polska-nál egy önkiszolgáló csatorna elindítása, amely lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy egy adott problémát vagy ügyet saját maguk oldjanak meg. Az ügyfélélmény osztály részt vett az összes jövőbeli funkció kiválasztásában és számos tesztelésben. A portál új funkciói közé fog tartozni a tartályos szegmensben történő gázrendelés leadása, amely automatikusan megjelenik a GBS-ben, és készen áll a diszpécser számára a szállítás ütemezésére. Egy másik fejlesztés a számla nyomtatásának lehetősége a portálról, ami alternatívája a megszokott e-számlának vagy a szállítás során tabletről kinyomtatott számlának. Az ügyfelek láthatják majd az aktuális marketingajánlatunkat, megtekinthetik a közösségi médiában bemutatott tartalmakat, és nyomon követhetik a tankban lévő aktuális és múltbeli gázfogyasztást. Reméljük, hogy ügyfeleink értékelni fogják azt is, hogy önállóan módosíthatják elérhetőségeiket, például az aktuális e-mail címet és telefonszámot. A jövőben tervezzük, hogy ügyfeleink számára online fizetési lehetőséget is biztosítunk, ami nagy sikert aratott a Benelux-államokban és az Egyesült Királyságban élő ügyfeleink körében, akik szintén hasonló ügyfélportált használnak.

A modern ügyfélportál bevezetése lehetővé teszi számunkra, hogy hatékonyan támogassuk az ügyfélkapcsolatokat, és segít a szervezet tudásának ellenőrzésében is. Reméljük, hogy az ügyfelek jelentős része szívesen áttér erre a csatornára, és ezzel időt és energiát takarít meg Ügyfélélmény részlegen dolgozó munkatársaink számára, akik manuálisan adják be a megrendeléseket, valamint felelősek az ügyféladatok kezeléséért és a számlázásért.

United Heroes – programindítás és a novemberi eredmények

A United Heroes elindult, és a UGI EAST-nek immár több mint 40 alkalmazottja járul hozzá közös célunk eléréséhez. Több pont = több energia = több pénz gyűlik össze az alapítványnak, és közben több új kihívást is készítünk. Ráadásul a résztvevőket nyeremények is várják! Függetlenül attól, hogy mit szeretsz: futni, táncolni, kerékpározni vagy egyszerűen sétálni munka után vagy előtt, minden tevékenységet számításba veszünk. Szereted a nyújtást vagy az úszást, esetleg a késő esti jógát? Szuper! Csapatunk a 12. helyen végzett a teljes UGI International (20 csapat) között, a dobogósok pedig a következők lettek:

1. Bódi Dorottya

2. Vincze Éva

3. Ondřej M.

Gratulálunk! 😉

Ha még mindig vannak kétségeid, nézd meg ezt a 10 másodperces videót a Wrinkle nevű kacsa részvételéről a New York-i maratonon. Ha a kacsának sikerült, akkor neked is menni fog. Légy olyan, mint Wrinkle! Nézd meg, hogy apró lépéseivel hogyan motivál másokat a győzelemre! Sőt, ne feledjétek, hogy december 1-től él csoportos kihívásunk, a „Mécénat Chirurgie Cardiaque”, melyben szívbeteg gyerekeket segítünk.

20 év biztonsági sikere Szlovákiában

Az elmúlt pénzügyi év végén a Keleti régió a szlovákiai Bánovce nad Ondavou (BnO) töltőüzemben dolgozó kollégáink által elért látványos biztonsági eredményt ünnepelhette. Az üzemben immár 20 évet, azaz több mint 7300 napot töltöttek el regisztrálható baleset nélkül. Büszkék vagyunk arra, hogy ilyen elkötelezett és professzionális csapatunk van, amely mindenki biztonságának óriási tiszteletben tartásával működik. Egyik kollégánk, id. Jan Tkac, a kezdetektől fogva részese ennek a bámulatos eredménynek. Ő a kezdetektől fogva a csapat tagja, hosszú évek óta pedig töltőüzemvezetőként dolgozik. Nemrégiben, 2021. október 03-án ünnepelte 20 éves munkaviszonyát a FLAGA-nál ezen a telephelyen. Továbbra is azon dolgozunk, hogy ezt az eredményt még sok további évvel toldjuk meg.

Logisztikai kiszervezés Magyarországon

Október végén befejeztük a Flaga Hungária Kft-nél a szállítási szolgáltatások kiszervezésére irányuló projektet, szerződést kötöttünk üzleti partnerünkkel, a BALTRANS Árufuvarozási Kft-vel. A projekt folytatása annak a regionális stratégiának, hogy külső, szakosodott partnerek bevonásával végezzük el a végfelhasználókhoz történő gázelosztást. Célja a szinergiák kiaknázása a vállalatok potenciáljának egyesítésével a költségoptimalizálás, az erőforrások hatékonyabb kezelése (beleértve a járműparkot is), a nagyobb rugalmasság révén, és mindenekelőtt lehetővé teszi, hogy szervezetünk a stratégiai céljainkra, azaz a gázbeszerzésre és -értékesítésre, valamint küldetésünk teljesítésére összpontosíthasson. Az alvállalkozót pályázat útján választottuk ki, és 2021.11.01-től kezdte meg velünk a munkát. A projekt hosszú távú és partnerségi megállapodáson alapul. Az új alvállalkozó, a magyar piacon a gázforgalmazásban nagy hagyományokkal és gazdag tapasztalattal rendelkező BALTRANS Árufuvarozási Kft. vette át a járművezetőket, valamint a teljes szállítóflottát. A szállítás kiszervezése mellett döntve a vállalat továbbra is felügyeli és koordinálja a folyamatokat a megrendeléskezelés és az elosztás tervezése terén. Ezúton szeretnénk köszönetet mondani mindenkinek, aki hozzájárult a projekt sikeres és időben történő megvalósításához.

Tűzriadó gyakorlat Lengyelországban

A közelmúltban két lengyelországi telephelyünkön - a przytocznai gázpalackozó üzemben és a wólka dobryńskai terminálon - időszakos gyakorlati gyakorlatokat tartottak a belső vészhelyzeti tervek tesztelése keretében. Az eseményen az üzem és a külső tűzoltósági egységek alkalmazottai vettek részt. Céljuk az volt, hogy teszteljék a belső és külső eljárásokat az üzemeink területén bekövetkező esetleges súlyos vészhelyzetekre való reagálásra. A PB-gáz veszélyes közege miatt üzemeinknek fel kell készülniük a gázszivárgással kapcsolatos lehetséges balesetek különböző forgatókönyveire. Az ilyenkor bevethető erőinknek és erőforrásainknak teljes mértékben működőképesnek és a veszély nagyságának megfelelőnek kell lenniük, a gyakorlati gyakorlatok pedig lehetővé teszik számunkra, hogy felmérjük felkészültségünk állapotát. Fontos téma az erőműveink szomszédságával való együttműködési képesség is. A gázszivárgással kapcsolatos balesetekre jelentős hatótávolságok jellemzőek, és a szomszédos üzemek biztonságát is érintik. A gyakorlatok azt mutatták, hogy mind a munkatársaink, mind a külső szolgálatok megfelelően felkészültek a lehetséges veszélyekre.

ISO audit

Szeptemberben az AmeriGas Poland elvégezte a minőségirányítási és a munkavédelmi irányítási rendszerek ellenőrzését. A bevezetett rendszereket 3 évente újratanúsítják, és 1 évente egyszer ellenőrzik. Ez a helyszíneken végzett ellenőrzésekből áll, amelyek során külső auditorok ellenőrzik, hogy eljárásaink megfelelnek-e az ISO-szabványoknak, és hogy alkalmazottaink betartják-e azokat. A telephelyek auditjaiban különböző osztályok (pl. üzemeltetés, műszaki, értékesítési) különböző beosztású munkatársai (alkalmazottak, szakemberek, vezetők, igazgatók) vettek részt. A végén a vállalat jelentést kapott az auditoroktól, amelyben nem találtak semmilyen meg nem felelést. A külső ellenőrzés mintavételes módszerrel történik, így rajtunk, munkavállalókon és a mindennapi munkánkon múlik, hogy az eljárásoknak és a szabványoknak megfelelően dolgozunk-e.

A Keleti régió tartály-felülvizsgálatainak aktuális állása

A Keleti régióban több mint 23 ezer UGI tartályt biztosítunk ügyfeleinknek. Minden országnak megvan a saját jogszabálya a tartályok tesztelésére és felülvizsgálatára, hogy elkerüljék az esetleges baleseteket. A 2021-es pénzügyi évben 9.600-at kellett felülvizsgálnunk ezekből a tartályokból. A 2021. szeptember 31-i teljesítményünk elérte a 88%-ot, azaz 8,5 ezret, de továbbra is folytatódik Magyarországon, ahol a tesztelési időszakot naptári évre szabják. Ennek a mérföldkőnek a teljesítése után várhatóan elérjük a 98+%-os küszöböt.

Átfejtési szolgáltatás a régióban a Gázellátás részleg jóvoltából

Az ellátási részleg feladata a termék beszerzésén túlmenően a palackozó üzemeinkben a gáz átfejtési és tárolási szolgáltatás iránt érdeklődő ügyfelek felkutatása is. Ezt a szolgáltatást Lengyelország és a Cseh Köztársaság minden pontján kínáljuk. Azon dolgozunk, hogy ezt az ajánlatot Magyarországra is kiterjesszük. Ügyfélportfóliónk évről évre bővül. A 2021-es pénzügyi évben ez 70 kmt volt, ami a lengyelországi termináljainkon kezelt mennyiség 37%-át tette ki. A kiszolgált vásárlók nem versenytársaink (főleg az autógáz szegmensben), és az értékesítési szezonok a nyári hónapokra esnek, amikor töltőüzemeink kevésbé forgalmasak. Ennek a tevékenységnek köszönhetően tudjuk javítani termináljaink fajlagos költségeit, mivel a kocsik lefejtése és a külső tartálykocsik megtöltése a töltőüzemek meglévő műszakaiban és munkaidejében történik.

A 2021-es év pénzügyi eredményei

Már eltelt egy kis idő azóta, hogy véglegesítettük az előző pénzügyi évünket, amely szeptember 30-án zárult, de eddig még nem volt alkalmunk megosztani veletek az eredményeinket. Mint tudjátok, az UGI-t a New York-i tőzsdén jegyzik, és a befektetőkkel való hivatalos kommunikációra csak a közelmúltban került sor. Most már mi is megoszthatjuk veletek az eredményeinket. A 2021-es pénzügyi év nagyon pozitívan alakult számunkra a Keleti Régióban és az UGI International valamennyi munkatársa számára. Azt hiszem, sokan emlékeztek még a 2020 őszi gabonaszárítási szezonra. Ez volt az egyik legjobb gabonaszárítási kampányunk az elmúlt években, vezető volumenekkel Magyarországon és Lengyelországban. Az év elején szintén nagyon jó tél volt minden országunkban. A korábbi évekhez képest elég hideg volt, de valójában ez kellene, hogy legyen a “normális tél” (meteorológiai adatok). Üzletünk a múltban a meleg telekkel küzdött. Bebizonyítottuk, hogy amikor a tél normális, akkor üzletünk jól teljesít. A költséggazdálkodás tavaly nagyon fontos tényező volt. Mindannyian hozzájárultatok ehhez, alacsony szinten tartva költségbázisunkat, a biztonságos és fenntartható üzletmenethez valóban szükséges tételekre összpontosítva. És végül, de nem utolsósorban, minden tevékenységet nagyon biztonságosan végeztünk és végzünk, amit az UGII vezetése nagyra értékelt, és a biztonsági teljesítményünk a legjobbak között volt. Régiónk általános pénzügyi eredménye a költségvetési cél 120%-át érte el. Az UGI International is elérte a 2021-es pénzügyi évre vonatkozó költségvetési célját, és valamivel több mint 100%-ot ért el. Köszönöm mindannyiótoknak ezt a kiemelkedő teljesítményt, és ugyanilyen sikereket kívánok mindannyiuknak a folyó évben is.

GBS/JDE – aktuális helyzetjelentés

Hosszú idő telt el az informatikai bevezetések óta, és talán már úgy gondoltátok, hogy nem történt előrelépés a régióban a fő technológiánk lecserélésére - a GBS és a JD Edwards bevezetésére - irányuló stratégiai utunkon. Valójában némileg módosítanunk kellett az e rendszerek bevezetésére vonatkozó megközelítést. A UGI International vezetői szintjén úgy döntöttünk, hogy a regionális bevezetésekre összpontosítunk, és nem a UGI International-re. Ez lehetővé teszi, hogy a különböző régiók korábban kezdjék meg a technológia használatát. A GBS-en a munka folyamatos, és arra számítunk, hogy Csehország, Szlovákia, Románia és Lengyelország esetében a 2022-es naptári év első negyedévében befejezzük a megvalósítást. Később, tavasszal a magyarországi piacunkra vonatkozó követelményekkel kezdünk hozzá. A JD Edwards oldalán lecseréltük a bevezetési szolgáltatót, és jelenleg a XELTO-val (a lengyel JDE-verziót bevezető céggel) dolgozunk a hiányelemzés befejezésén és az új rendszerkörnyezet telepítésén, amely lehetővé teszi a bevezetést a régió összes országában. A 2022-es naptári év első negyedévétől kezdődően frissítjük a rendszer lengyel verzióját, majd a többi országnak ebbe a környezetbe való bevezetésére összpontosítunk, amely a keleti JDE-példány lesz. A várakozások szerint a rendszerek bevezetését a jelenlegi pénzügyi év végére befejezzük az összes országban, kivéve Magyarországot. A rendszerek magyarországi telepítésének véglegesítését 2023 tavaszára tervezzük.

A palackos értékesítési verseny eredményei

Szeptember elején már csak egy hajszálnyira voltunk a palackos szegmensben attól, hogy teljesítsük kereskedelmi terveinket. Ennek megvalósítása érdekében versenyt hirdettünk a lengyelországi és magyarországi tartályos értékesítők között. A verseny célja minél több új palack adásvételi szerződés megkötése volt. A versenyen országonként az első három, legtöbb szerződést szerző értékesítési képviselőt ítélték oda. A verseny óriási sikert aratott! Rekordot döntött az új szerződések száma: Lengyelországban ez a szám 97% volt a BU-hoz képest, Magyarországon pedig 103%. Szép munka volt a kollégák részéről! Gratulálunk a lengyelországi nyerteseknek:

1. Mariusz Jesionek -23 contracts, 2. Łukasz Kasprzak - 22 contracts, 3. Damian Nowicki -19 contracts

Becslésünk szerint az új szerződések éves szinten kb. 95 tonna pluszt jelentenek majd. Íme a magyar győztesek:

1. Korenika Laszlo – 25 contracts, 2. Schnitzer Andrea – 24 contracts, 3. Jozsa Richard – 14 contracts

Új iroda Varsóban az Amerigas-nak

Jelenlegi irodánkat évek óta használjuk, de még a néhány éve történt felújítás után sem felel meg a modern iroda elvárásainak, többek között azért, mert a város szélén található, és nincs jó tömegközlekedés a közelben. Mi viszont szeretnénk a legjobb munkakörülményeket nyújtani munkatársainknak, ezért nekiálltunk keresni valamilyen vonzó környezetben fekvő megoldást, amely lehetővé teszi számunkra, hogy rugalmas munkamódszert alkalmazzunk és megfeleljünk a környezetbaráttudatosság elveinek is. Célunk, hogy az új iroda jobb kommunikációt és együttműködést tegyen lehetővé az alkalmazottak és a csapatok között. Ezért választottuk ki az „Erdei Campust” a csaknem 90 szóba jöhető helyszín közül. A UGII Központi Iroda útmutatása alapján irodáink nyitott légterűek lesznek - mindenki a szabad térbe költözik, és a „ONE TEAM” kultúráját nagyszámú konferenciateremmel, fókuszszobával és telefonfülkével támogatjuk, amelyek lehetővé teszik a jó munkavégzést, és támogatást is nyújtanak az osztályok közötti együttműködéshez. A bérleti szerződést már aláírtuk, és 2022. március végéig tervezzük az új helyre költözést. Számítunk munkatársainkra is, hogy részt vegyenek azokban a kezdeményezésekben, amelyek segítenek kialakítani új irodánk végleges arculatát és megjelenését. A részletekkel hamarosan ismét jelentkezünk!

ISO újratanúsítás Magyarországon

2021. november 16-án, 17-én, 18-án ISO 9001:2015 szerinti magyar felügyeleti auditot tartottak a FLAGA HU-ban. Az újudvari és székesfehérvári gyártóüzem, valamint a budaörsi iroda is auditálásra került. A menedzsment elkötelezettségének, szakértelmének és folyamatos támogatásának köszönhetően az ellenőrzés sikeres volt. Az auditorok nem jegyeztek fel nem megfelelőséget. A megfigyelések és a fejlesztési lehetőségek segítenek egy olyan működési modell kialakításában, amely minden eddiginél hatékonyabb és kielégítőbb a vevői elégedettség szempontjából. Ezúton szeretnénk köszönetet mondani mindenkinek, aki segítette az ellenőrzés sikeres lebonyolítását.

Kérdése van?

Töltse ki az alábbi kapcsolatfelvételi űrlapot!
Gázt szeretne rendelni? Hívja kollégáinkat, akik készséggel segítenek!

Az üzenet elküldéséhez töltse ki a szükséges mezőket!
Üzenetét elküldtük, hamarosan kapcsolatba lépünk Önnel.
Teljes név
Telefonszám
E-mail cím
Irányítószám
Írja meg, hogy miben segíthetünk
Full Close

Válasszon témát!: